היחסים יופשרו? הנשיא הרצוג יצא מחר לביקור בארה"ב

אבי יעקב No Comments on היחסים יופשרו? הנשיא הרצוג יצא מחר לביקור בארה"ב

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ימריא מחר בלילה לביקור מדיני בארצות הברית. הנשיא יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שיתכנסו למושב מיוחד לציין את שנת ה-75 של מדינת ישראל. הרצוג: "מערכת היחסים בין המדינות היא ייחודית בעוצמתה".

קבלת פנים לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בנמל התעופה בן גוריון Photo by Kobi Gideon / GPO צילום: קובי גדעון / לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ימריא מחר בלילה לביקור מדיני בארצות הברית.

בשיאו של הביקור יישא דברים בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי, שיתכנסו למושב מיוחד לציין את שנת ה-75 של מדינת ישראל. במהלך הביקור הנשיא הרצוג ייפגש עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בבית הלבן. ביקור זה מגיע בהמשך להזמנתם של יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ננסי פלוסי ויו"ר בית הנבחרים הנוכחי קווין מקארתי. זהו ביקורו השני של נשיא המדינה בארה״ב מאז נכנס לתפקידו.

במסגרת הביקור, שיערך בתאריכים כ״ט בתמוז-ה׳ באב, 18-22 ביולי, עתיד הנשיא לקיים פגישות מדיניות עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן ובכירי הממשל. נשיא המדינה ונשיא ארה"ב צפויים לדון בשורת נושאים מדיניים, ביטחוניים וכלכליים.

נאום נשיא המדינה בקונגרס, יהיה הפעם השנייה בהיסטוריה בה נשיא ישראלי ינאם בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס האמריקאי – בית הנבחרים והסנאט, כאשר בפעם הראשונה נאם שם אביו, נשיא המדינה השישי, חיים הרצוג, לפני יותר מ-35 שנה. זאת מלבד נאומו המפורסם של ראש הממשלה נתניהו בפני בתי הקונגרס בחודש אדר ה'תשע"ה.

במהלך ביקורו בוושינגטון הנשיא צפוי לקיים גם פגישה עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס. המפגש יעסוק בקידום יוזמות משותפות בתחום ההתמודדות עם משבר האקלים. בנוסף, ייפגש עם בכירי הממשל האמריקאי, בינהם: מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן.

נשיא המדינה ימשיך את ביקורו בארצות הברית, בביקור באומות המאוחדות בניו-יורק, שם ייפגש עם מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש. לאחר מכן ייפגש עם מושלת ניו יורק, קת׳י הוקול. כמו כן, ייפגש הנשיא עם ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס ועם חברי הקהילה היהודית, ביניהם גם מנהיגיה הצעירים ויתארח באירוע חגיגי של הפדרציה היהודית של ניו יורק, הקהילה היהודית הגדולה בתפוצות.

מטרת הביקור המדיני הינה לחזק את היחסים והשותפות בין ארה"ב לישראל, ולשקף את הקשרים העמוקים בין המדינות, הנמצאים מעל לכל מחלוקת.

נשיא המדינה הזמין את לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין ז"ל שנפל בקרב ברפיח במהלך מבצע 'צוק איתן', ומוחזק מאז על ידי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, להצטרף לפגישותיו בבית הנבחרים ועם מזכ"ל האו"ם, ויעלה את עניינם של השבויים והנעדרים בכל פגישותיו.

את נשיא המדינה ילוו במהלך הביקור שגריר ישראל בארה״ב, שגריר ארה״ב בישראל ושגריר ישראל באומות המאוחדות.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״אני נרגש לייצג כנשיא מדינת ישראל את עם ישראל כולו בפני נציגיו הנבחרים של העם האמריקני לציון 75 שנים למדינת ישראל. ארצות הברית היא ידידתה ושותפתה הקרובה והמשמעותית ביותר של ישראל. מערכת היחסים בין מדינותינו היא ייחודית בעוצמתה, מה שהפך אותה, ובצדק, לברית בלתי ניתנת לערעור. אני מודה להנהגת הקונגרס האמריקאי ובראשה ליו"ר בית הנבחרים קווין מקארתי ולקודמתו ננסי פלוסי על הזכות ההיסטורית לנאום בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס שיתכנס לרגל 75 שנים למדינת ישראל".

"אדגיש את הצורך במאבק הנחוץ בשנאה ובטרור שאיראן מפיצה תוך כדי חתירתה לנשק גרעיני ובהרחבת מעגל השלום האזורי. בנאומי ובפגישותיי אתייחס למארחיי כשותפים קרובים בכל הנושאים שעל הפרק ובכלל זה האתגרים וההזדמנויות שלפתחה של החברה הישראלית. כחלק מפעולותיי לבניית גשרים וחיזוק היחסים בין ישראל ליהדות התפוצות, אשתתף באירוע דגל חשוב של הקהילה היהודית בצפון אמריקה, הגדולה שבקהילות היהודיות בתפוצות."



0 תגובות